Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed Zeal
Need for Speed Unbound
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) Remastered
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
30 LAT SERII NFS
Tuning Panel
Aktualności
04. marca 2017 Radon

TurboFlesz #35

TurboFlesz #35Zima chyli się już ku końcowi, robi się cieplej i pogoda zdecydowanie bardziej sprzyja spędzaniu czasu pod gołym niebem. Z pozoru jest to wyłącznie powód do radości. Gdzieś w podświadomości rozbrzmiewa jednak pytanie: "jak tam moje plażowe ciałko?". Wspomnienie świątecznego obżarstwa i jeszcze świeże piętno Tłustego Czwartku nie nastraja pozytywnie. Pierwsze podejrzenia otyłości kieruję w stronę tych, u których oponki mamy w standardzie - zobaczymy więc które z samochodów pozostały w formie, a które muszą jeszcze nad sobą popracować. Nowe Aventadory, zdaje się, wzięły sobie do serca konieczność spalenia odrobiny kalorii, zmuszając tym samym producenta do zorganizowania akcji naprawczej mającej na celu powstrzymanie kolejnych aut przed samozapłonem! Pragnę w tym miejscu przypomnieć, że taki zapał nie jest konieczny, mamy dopiero marzec i wciąż jeszcze można zdziałać cuda, prawda? Tak więc nie żałujcie sobie, dzisiejszy głód pozwolę sobie zaspokoić przedsmakami Genewy i sezonu F1 2017, najedzcie się do syta!

Fitness

Ferrari nigdy nie można było zarzucić ociężałości, także i tym razem f12 berlinetta otrzymała porządny lifting nie zyskując przy tym na wadze. Zmiany wyglądu są dość radykalne, wóz wygląda agresywniej, uwagę zwraca powrót poczwórnych świateł tylnych. Zmieniła się także nazwa - teraz topowe GT włoskiego producenta zyskało numerek 812 i przydomek, również z włoska, Superfast. Pod maską znajduje się prawdopodobnie ostatnie już wolnossące V12, generujące tym razem aż 800 KM. Przenoszone na koła za pośrednictwem 7-biegowego dwusprzegłowego automatu pozwala na osiągnięcie pierwszej setki w 2.9 sekundy i jazdę z maksymalną prędkością około 340 km/h. Osiągi są lepsze niż w hardkorowym i odchudzonym f12tdf. Ponadto 812 wyposażone jest w znane z poprzednich modeli systemy Ferrari Slide Slip Control i Virtual Short Wheelbase a także aktywną aerodynamikę. Nowością w Ferrari jest zastosowanie elektrycznego wspomagania kierownicy. Pierwszy publiczny pokaz samochodu oczywiście w Genewie.
Jeśli ktoś nie przepada za Ferrari, bądź wręcz przeciwnie - liczy na więcej włoszczyzny w Genewie na pewno z radością przyjmie otwartą wersję Pagani Huayry. Myli się jednak ten, kto sądzie, że to tylko coupe z zdejmowanym dachem. Huayra Roadster została zaprojektowana od podstaw, dzięki czemu względem wersji zamkniętej oszczędziła 80 kg. Ważący 1284 kg roadster napędzany jest tradycyjnie już silnikiem AMG. 6 litrowe V12 osiąga 778 KM i 1000 Nm momentu obrotowego i napędza koła za pośrednictwem zupełnie nowej przekładni. Dzieło firmy X-Track to 7-biegowy automat wyróżniający się zastosowaniem synchronizatorów wykonanych z włókna węglowego. Specjalnie dla Huayry Roadster powstały także hamulce wykonane przez Brembo, ponoć najbardziej zaawansowane wyprodukowane kiedykolwiek przez tą firmę. Powstanie 100 sztuk tego cacka i jak zwykle zostały już sprzedane, także nawet ci, którzy mają na zbyciu 10 milionów złotych muszą obejść się smakiem.

NFS - Need for Speed - Ferrari 812 Superfast NFS - Need for Speed - Pagani Huayra Roadster NFS - Need for Speed - Pagani Huayra Roadster


Grubas wśród sportowców...

...sportowiec wśród luksusowych limuzyn? Tak można było kiedyś powiedzieć o Porsche Panamera, pominąwszy oczywiście fakt, że wcale nie jest limuzyną tylko liftbackiem z mocno otłuszczonym zadem. Jeszcze więcej wątpliwości może wzbudzić wersja Sport Turismo, która jest chyba kombiakiem. Pierwsza publiczna prezentacja cudaka odbędzie się w Genewie, Porsche jednak już teraz opublikowało jego zdjęcia, zbiera także zamówienia, więc jeśli ktoś ma przygotowane 448 tysięcy złotych i pragnie wozić dzieci do szkoły szybkim kombiakiem (ściągając na nie przy tym nienawiść rówieśników...) w październiku będzie mógł odebrać w salonie swoją Panamerę Sport Turismo.
Nie jest to jednak koniec przedgenewskich nowości w gamie pięciodrzwiowego Porsche. Ta zostanie bowiem rozszerzona o Panamerę Turbo S E-Hybrid. Wyposażona w 550-konne turbodoładowane V8 i 136-konny silnik elektryczny przekazuje na obie osie moc 680 KM, co czyni z niej drugie najmocniejsze drogowe Porsche w historii. Wsparcie technologii 918 sprawia, że Turbo S E-Hybrid przyspiesza do setki w 3,4 sekundy i osiąga maksymalnie 310 km/h - wyrównuje tym sposobem osiągi brutalnego 911 GT3 RS. Pomimo widocznej otyłości trzeba przyznać, że Panamera jest w formie. Zaskakująca jest przy tym jej wstrzemięźliwość w przyjmowaniu posiłków. Akumulatory pozwalają na przejechanie 50 kilometrów bez uruchamiania silnika spalinowego, który współpracując z elektrycznym może pochwalić się spalaniem średnim na poziomie 2,9 na każde 100 km.

NFS - Need for Speed - Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid NFS - Need for Speed - Porsche Panamera Turbo S E-hybrid NFS - Need for Speed - Porsche Panamera Sport Turismo


Szerokie i grube

Szerokie płyty podłogowe i grube opony, precyzując. To chyba najbardziej istotna zmiana w nadchodzącym sezonie F1 i jedna z najciekawszych od dawna. Od teraz bolidy będą miały aż 2 metry szerokości i opony mające nawet 400 mm szerokości. Filozofia projektu nowych samochodów opiera się o tzw ground effect, który zdefiniował wygląda bolidów lat 90-tych, ponoć najlepszych w historii Formuły. Nowe opony Pirelli w połączeniu z zaawansowaną aerodynamiką mają zapewnić ogromną przyczepność pozwalającą na poprawienie czasów okrążeń o kilka sekund w porównaniu do poprzedniego roku, silniki 1.6 V6 turbo znane z poprzednich lat mają teraz przekraczać nawet 1000 KM. Możemy mieć do czynienia z najszybszymi wyścigami od wielu lat. Efektem ubocznym towarzyszącym regulaminowym zmianom jest bardzo agresywny i atrakcyjny wygląd nowych maszyn, które można było zobaczyć już podczas oficjalnych prezentacji a także na pierwszych przedsezonowych testach w Barcelonie. Na poniższych zdjęciach możecie zobaczyć jak zwiększenie wymiarów posłużyło nowym bolidom, podobają Wam się?

NFS - Need for Speed - Bolidy F1 2017 NFS - Need for Speed - Bolidy F1 2017 NFS - Need for Speed - Porsche Bolidy F1 2017NFS - Need for Speed - Bolidy F1 2017NFS - Need for Speed - Bolidy F1 2017NFS - Need for Speed - Bolidy F1 2017


Będzie grubo?

Na koniec już prawie tradycyjnie filmik. Luźno powiązany z motywem przewodnim, chodzi bowiem o trailer Top Gear. Tak, ten program nadal istnieje, co więcej, nowa odsłona planowana na 5 marca (tak, na jutro) zapowiada się nieźle. Czy więc będzie grubo? Na pewno, jeśli nie pohamujemy obżarstwa oglądając kolejne odcinki! Zapraszam do oglądania, napiszcie co sądzicie, będziecie oglądać, czy jednak obejdziecie się smakiem?


Komentarze

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Radzio
    Radzio  ·  9 lata temu
    Nowe Ferrari kozak, ale nie wiem czy F12 dla mnie nie jest ładniejsze. Poczekam na fotki w realu Smile Pagani oczywiście przepiękne. Top Gear zastąpiłem sobie The Grand Tour'em, ale fakt - nowy sezon TG zapowiada się grubo.
    • Morvic
      Morvic  ·  9 lata temu
      Co do F1 brakuje mi czasów które ustanawiali kierowcy na testach. Najlepiej poradzili sobie Raikonnen i Hamilton, którzy poprawili najlepsze czasy z poprzednich sezonów aż o 2 sekundy, z tym że Raikonnen pobił czas Hamiltona o 1 dziesiątą sekundy będąc na gorszej mieszance.
      A takie pytanko, jak w kolejności się plasują malowania u was? Jak dla mnie Torro Rosso wygrało wszystko Smile
      • Radon
        Radon  ·  9 lata temu
        Nie chciałem za bardzo rozwijać tematu F1, nie o tym jest TurboFlesz, nie o tym jest zona, rozmawiałem o tym z Przemkiem Smile Chciałem jedynie zasygnalizować zmiany przepisów i skupić się raczej na samochodach, które wyglądają czadowo. Gdybym tabelę z czasami jeszcze dorzucił to już F1 stanowiłoby większość newsa, bo przecież trzeba by wyjaśnić co te czasy oznaczają - w przypadku testów przedsezonowych czasy nie są miarą czegokolwiek, jedyny wniosek jaki można wyciągnąć, jest taki, że bolidy są szybsze ;D

        Moim faworytem jest Sauber i Renault, McL wielkim przegranym (właściwie pod kazdym względem)
        • MadaFaster
          MadaFaster  ·  9 lata temu
          Czy mi się zdaje, czy w TG jest Tiff Needell? Swoją drogą program naprawdę dobrze się zapowiada Smile

          Co do Ferrari - moim zdaniem o wiele lepiej wygląda ALE... trochę mi śmierdzi Viperem xD

          F1 mimo że na ten sezon planują robić potwory to i tak nie skłoni mnie do obejrzenia sezonu :p Chyba że raz na ruski rok zobaczę parę kółek :p
          • Gregi
            Gregi  ·  9 lata temu
            Wolałem wygląd Berlinetty Sad będę tęsknił, Ferrari.
            • Allure
              Allure  ·  9 lata temu
              Jako że wygląd stawiam sobie ponad wszystko, powiem, że nowa Ferrarka wygląda bardzo ładnie. Smile Nie interesują mnie kwestie techniczne, ile to jeździ, jaki ma silnik itp, od zawsze w samochodach interesowało mnie to, jak auto wygląda, jak jeździ to jeździ, po co drążyć temat ile i na czym? Grin
              Słówko o bolidach (również tylko w kwestii wyglądu) - zgodzę się z Morvikiem. Poza tym Renault wygląda ciekawie, sam wygląd bolidów wygląda ciekawie odkąd przestałem oglądać F1, mówię tu głównie o zmianach wyglądu samej bryły niż o malowanie.
              TurboFlesz na poziomie, tak trzymaj Radonie. Smile
              • Se3a
                Se3a  ·  9 lata temu
                Nowa panamera bardzo pozytywnie zaskakuje i może to być na prawdę przyjemne autko do podróżowania.
                Ostatnie tematy
                Ostatnie komentarze
                Kacper1 > The Need for Speed - instalacja przy pomocy...
                Kilka dni temu pobrałem demo i jedyny problem jaki miałem na początku to brak dźwięku ale potem...
                Siekierka > More Violence
                More Veloce wygląda, jakby miał zaraz skoczyć i zeżreć wszystkie tuningi Gustawa na śniadanie....
                Siekierka > Avalanche
                Myślę, że to te czarne pasiaste wstawki symbolizują resztki zatwardziałego kału, który ewidentnie...
                Morvic > More Violence
                ㄒ尺卂ᗪㄚ匚ㄚフ几乇 フ卂卩ㄖ几丂Ҝ丨乇 卂ㄩㄒㄖ
                Morvic > Avalanche
                ale za to nie za bardzo czuć to zatwardzenie jak się patrzy na to auto
                NFS FAN123 > Shift 2 Unleashed - DLC Pakiet Legend i Pakiet...
                wrzucasz do folderu z plikami gry i tam otwierasz pobrany plik i zaczyna się instalować
                Morvic > 12 - Nirvana (feat. Rothmans)
                Super, bardzo fajna interpretacja artystyczna malowań Rothmansa. Myślę że podobnie jak kilka poprzednich...
                Morvic > 11 - Bachelor of arts
                Jest w ch... wulgarny, bardzo niepoukładany, dziki, mocno Need For Speedowy (gdyby przy malowaniach...
                Morvic > 10 - Blasphemy
                Bardzo taki mało spektakularny, mega nieurywający dupę, ale mimo wszystko schludny i poprawny. Resorak...
                Morvic > 09 - Heaven only knows
                Podobnie jak poprzedni castrolowy Nissan, chciałbym to jako racecar. Sam w sobie też jest przepiękny,...
                Morvic > 08 - Notorious being (feat. Castrol)
                Chciałbym remaster tego auta w racecarowym bodykicie i spoilerem, może innymi felgami (mimo że one...
                Morvic > 07 - Lovin' him was red (interlude)
                Radzio ma rację, felgi są super, ale za to mi nie pasuje spoiler :D Ale to mały mankament, cały projekt...
                Morvic > 06 - Devotion (takin' me higher)
                Myślałem, że nie dam niżej niż 9 w całej serii, ale tutaj dam niżej niż 9, projekt kompletnie...
                Morvic > 05 - Emptiness machine
                Fascynuje mnie jak bardzo dobrze czujesz kształty auta, to malowanie wręcz tak płynie przez całe...
                Morvic > 04 - Misery loves company (feat. Audi Sport)
                Na spokojnie mógłby być oficjalnym democarem Audi na carshowach, jest ultra sztosior jak Allure powiedział....
                Morvic > 03 - Not a woman but a god
                W sumie ja bardziej o dziwo czułem tutaj Vipera JV niż Bushido, ale faktycznie widzę podobieństwo....
                Morvic > 02 - Not afraid anymore
                Pomimo wyraźnych elementów które wyróżniają projekt na tle innych, jak np. wzory na obu drzwiach,...
                Morvic > 01 - Marry the night
                Jedyne, co mi w nim nie pasuje, to ten orzeł, o którego cię dosłownie przed chwilą zapytałem :D...
                Allure > 12 - Nirvana (feat. Rothmans)
                Piękne to jest. Po jakimś czasie spędzonym w studio naprawdę doceniam to co tutaj się dzieje. Jako,...
                Allure > 11 - Bachelor of arts
                Podoba mi się ta nieregularność, chyba zaczerpnę z tego nieco inspiracji do swojego amg, bo niełatwy...
                Allure > 10 - Blasphemy
                Mam podobne odczucia co koledzy wyżej.
                Allure > 09 - Heaven only knows
                Malowanie jest przepiękne, naprawdę, bardzo w klimacie tego, czego sam ostatnio słucham. No ale felgi...
                Allure > 08 - Notorious being (feat. Castrol)
                Bardzo mi się to podoba, idealne połączenie czegoś sportowego z life stylem.
                Allure > 07 - Lovin' him was red (interlude)
                Jest super, bardzo w klimacie rzeczy, których ostatnio sam próbuję.
                Allure > 06 - Devotion (takin' me higher)
                Nie jestem wielkim fanem ale te tribale są świetne, wyglądają oldschoolowo i świetnie leżą na...
                Allure > 05 - Emptiness machine
                Odblaskowa żółć dodaje popowego charakteru. Wygląda fenomenalnie, wybieram AM.
                Allure > 04 - Misery loves company (feat. Audi Sport)
                Dla mnie to jest ultra sztosior. Znaczki audi na całej karoserii robią robotę, widzisz przy wyprzedzaniu...
                Allure > 03 - Not a woman but a god
                Podoba mi się, chociaż przy dłuższych oględzinach zaczyna się zlewać ta żółta struktura z czarno-zielonymi...
                Ostatnio dostępni
                A
                ababa
                M
                mnichupol
                dev1ance
                dev1ance
                G
                gienek66
                A
                adkinsplayz
                T
                Toniacz
                Chad_MC
                Chad_MC
                S
                SlepY
                K
                kvjvk
                R
                Ryhen speed
                A
                adrian500000
                Radzio
                Radzio
                B
                baldigo
                L
                luki2137
                Y
                Yakon
                A
                Adilober249
                K
                klimrettub01
                J
                jimjims
                Danio
                Danio
                P
                pichciu_91
                B
                BEZIMIENNY911
                B
                Beaterahq
                D
                diablo2009t
                K
                Kamilek123
                J
                jJQaBOcg
                Ankiety
                Jak oceniasz wsparcie NFS Unbound na 2024 rok?